Понедельник, 25 мая 2020 г.
  • EUR: 19.29
  • USD: 17.69
  • RUB: 0.25
  • UAH: 0.66
Кишинев: 17/15 ° Завтра: 14/12 °
Politica | Social si cultura | Economie si finante | Sport | Infractiuni | Externe | 
MOLDNEWS TV | 
Galerie video | Galerie foto


CEDO dă câștig de cauză unui angajat român, concediat după monitorizarea corespondenței sale electronice

17:15 2017-09-05

Класс!



Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a dat câștig de cauză marți unui salariat român care fusese concediat în anul 2007 după ce a fost monitorizat folosind internetul în scopuri personale la serviciu, potrivit unui comunicat al instanței.

Judecătorii Marii Camere, instanța supremă a CEDO statuând în apel o decizie din ianuarie 2016, au considerat că 'autoritățile naționale (române) nu au protejat în mod corect dreptul lui Bogdan Mihai Bărbulescu la respectarea vieții și a corespondenței sale private și astfel nu au asigurat un echilibru just între interesele în cauză', se menționează în decizia CEDO adoptată cu 11 voturi pentru și 6 contra.

Astfel, s-a încălcat articolul 8 (dreptul la respectarea vieții private și de familie, a domiciliului și a corespondenței) al Convenției europene privind drepturile omului, potrivit unui comunicat al CEDO.

Marea Cameră a CEDO a mai decis totodată că această constatare în sine a încălcării dreptului la respectarea vieții și a corespondenței private reprezintă o satisfacție echitabilă suficientă pentru prejudiciul moral suferit de Bărbulescu, un inginer român în vârstă de 38 de ani.

Autoritățile române vor trebui totuși să-i achite acestuia suma de 1.365 de euro, reprezentând cheltuieli de judecată și de onorarii.

Instanța europeană a explicat că, în cazul lui Bărbulescu, concediat în urmă cu zece ani după ce a folosit contul de Yahoo Messenger de la locul de muncă pentru a comunica cu logodnica și fratele, instanțele române nu au reușit să protejeze corespondența privată a salariatului pentru că firma unde lucra nu îl anunțase despre faptul că urma să îi fie monitorizată corespondența, potrivit Reuters și Agerpres.