Пятница, 20 сентября 2019 г.
  • EUR: 19.52
  • USD: 17.64
  • RUB: 0.28
  • UAH: 0.72
Кишинев: 10/8 ° Завтра: 13/11 °
Politica | Social si cultura | Economie si finante | Sport | Infractiuni | Externe | 
MOLDNEWS TV | 
Galerie video | Galerie foto


Europa de Est acuză Bruxelles-ul de ”apartheid alimentar”

10:21 2017-07-31

Класс!



Autoritățile Slovaciei, Ungariei, Cehiei, Poloniei și Bulgariei acuză Bruxelles-ul de ”apartheid alimentar”, după ce în rezultatul unei expertize comparative, s-a depistat că unele și aceleași produse alimentare în țările de Est și Vest ale UE, diferă considerabil după conținut, calități gustative și chiar după volum.

După cum a declarat ministrul Agriculturii al Cehiei, Marian Jurecka, după unele produse, țara a devenit ”un adevărat coș de gunoi al Europei”, transmite RIA Novosti.

În Austria și Slovacia au fost verificate unele și aceleași mărci de salam, cașcaval, produse lactate, ciocolată, pâine și băuturi. În rezultat, s-a constatat că jumătate din produse erau diferite de cele vândute în Europa de Vest. Iar potrivit inspectorilor, aceste diferențe ”afectează semnificativ calitatea. ”

În Ungaria a fost efectuată o expertiză similară. Verificările au avut loc la rețelele de magazine Lidl si Aldi. În rezultat, s-a constat că, de exemplu, bețișoarele de pește Iglo Fish Fingers vândute în Ungaria, conțineau 58 la sută de umplutură de pește, iar de exemplu, în Austria, unde sunt astfel de magazine – 65%.

Șeful administrației Premierului Ungariei, Janos  Lazar a recunoscut că a rămas confuz, când a citit raportul la finele acestei expertize. ”Cred că acesta este cel mai mare scandal din ultima perioadă”, a spus Lazar.

La rândul său, în Bulgaria, s-a depistat că cel puțin șapte din treizeci de produse alimentare, vândute în țară, au fost diferite de cele cumpărate în magazinele din țările Europei de Vest.

Totodată, multe mărfuri în Bulgaria costă mai scump decât în țările estice ale comunității. De exemplu, piureul pentru copii era de două ori mai scump.

Comercianții cu amănuntul recunosc că vând produse de categoria întâi în Marea Britanie, iar de categoria a doua – în Europa de Est. Concomitent, produselor de categoria a doua li se face publicitate agresivă.

”Produsele de calitate inferioară – au cea mai bună publicitate, de aceea, oamenii nu se uită că undeva, ceva, este mai ieftin cu câteva procente. Reiese, că produsele de calitate mai proastă, aduc mai mulți bani”, a menționat ex-premierul Slovaciei, Ján Čarnogurský.

Între timp, potrivit regulilor actuale al UE, companiile-producătoare au dreptul să schimbe conținutul produselor în dependență de locul vânzării acestora.

Sursa: vz.ru